- Gratis skolmat är inte alltid självklart




- Vi lever på 2009 i sverige har vi belatd skolmat dvs våra skattepengar går till bla skolmaten.
Så eleverna / föräldrana slipper att betaöa för just skolmatem.

Imånga andra länder är detta inget självklart  val.
Där får   dom ta med mat i andra länder betala för maten.

Tycker ni inte att det skavara en rättighet att  man ska få skolmaten serverad gratis på skolorna runt om i världen ?
Mat är mycket viktogt när man lär sig.
Man kan ju liksom inte köra bil utan bensin.
En kropp är som en bil och behöver energi för att köra :).



Jag anser att det är en rättighet att man blir serverad skolmat runt om på skolorna i världen :)


 / Love


Kommentarer
Postat av: Dina

Jag hamnade på den här bloggen av en slump och tyckte om det här inlägget. Kul att någon på en blogg bryr sig om något som rör andra människor och inte bara skriver om sina senaste klädinköp. Jag har inga barn men jag betalar gärna för att barn ska få bra skolmat. Jag fick dålig skolmat i grundskolan men i gymnasiet var maten toppen och då blev allt så mycket roligare också och betygen blev faktisk bättre när man åt bra mat. Man klagar ofta i media på att barn äter för mycket godis och dricker läsk , men varför gör de det då. Kan det vara så att maten ibland inte är vad den borde vara och att matsalen inte heller är någon trevlig plats. Slå vakt om barnens mat och deras ätmiljö!

2009-03-18 @ 15:01:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

bambiiii
Trackback