- Next step

Jag blev utmanad av Loa som har Ecoloco nu under Natuskyddsföreningens årliga kampanj; Miljövänliga veckan!




Vad var ditt senaste steg för miljön?

Vad blir ditt nästa lilla miljösteg?



 Mitt senaste steg  för miljön :  : ALL form av ekologisk mat  som vi köper hem.
Mycket närodlat och ekologiskt. Sen alla äpplen frukter bär rabarber vi plockar av hemma hos oss hos andra ( Nästa steg är att tigga eco lavandel av mamma :)
Som vi kan göra eco lavendel socker av . ( Baka lavendel drömmar ).
 

 Mitt nästa steg för miljön kommer  att bli att involvera Madicken i mer miljöfrågor som vi gjort med kenny.
han är 10 år och vill själv välja eco kläder framför annat :)
Här snackar vi INTE bara EKOLOGISKA kläder utan second hand kläder som är en form utav ekologi :)

Lära barnen  eco systemet där man pantar flaskor inte kastar skräp.
Sopp sorterar .
Vilket jag tycker är superbra att man lär barn., genom att  det är dom som ska ta hand om världen efter oss :)

Sen det bästa ALLTID bära hem maten  i I LOVE ECO icas bärkasse istället för plastkassarna :)

 / Kärlek Mamma Jessica




 Pssst alla som läser bloggen skriv gärna en kommentar och svara på dessa 2 frågor :)


Kommentarer
Postat av: ..:Sarah:..

HEJA HEJA!! :D

Postat av: stina

Duktig du! :)

Tänk om alla mammor vore lika bra förebilder till sina barn som du är till dina!

KRAM ♥

2009-10-01 @ 19:16:27
URL: http://stinasohlberg.blogg.se/
Postat av: mini

du borde få medalj, ecomedalj!

2009-10-01 @ 19:19:27
URL: http://mamamini.blogg.se/
Postat av: vintageretroprinsessa

Sarah :)



Stina : Tack vilken fin kommentar värmer mitt mamma hjärta :)))))))



Mini : tack fina du :)

2009-10-01 @ 20:38:16
URL: http://bambii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

bambiiii
Trackback