- Hematit & Karneol

Skänker dig själslig styrka och lindrar depressioner; beskyddar, healar och bevarar god hälsa. Blodstenen jordar och balanserar den som lider av överskottsenergi och inte kan slappna av. Om du inte önskar få för mycket uppmärksamhet från omvärlden, kan blodstenen hjälpa dig att bli osynlig. Hematiten anses traditionellt vara lugnande, avstressande och äga förmågan att balansera energin i kroppens meridianer.

Vidare löser den upp både fysiska och andliga blockeringar och negativ energi och skänker användaren eller bäraren mod, lugn och tillit.






 Barnen fick en varsin ny sten i dag .
 I dag vart det Hematit.
 Som ligger brevid deras stenar.

 Och jag själv köpte en karneaol till hemmet :



Karneol skyddar mot avundsjuka, rädsla och hat och hjälper oss att släppa sorg och ledsamheter. Den hjälper oss att se sambandet mellan känslomässiga tillstånd och vårt inre Jag. Budskapet den bär är att eftersom Du är kärlek finns det inget annat att göra för Dig än dela med Dig av den kärleken.


Nu dippa grönsaker och kika tv


Love love love


Kommentarer
Postat av: känner dig

Jag hoppas verkligen att den hjälper dig att sluta vara så avundsjuk och svartsjuk. Kanske kan du då sluta vara så manipulativ och ljuga så mycket. Hoppas hoppas stackars dig

2009-09-08 @ 10:12:55
Postat av: lolla

hejsan vännen

Jag har en liten fråga till dig

har du alla dina stenar framme hela tiden eller plockar du fram de du bäst behöver just då eller nu??

jag känner ju stenarnas kraft och energi så jag har massor hemma...

kramar lolla

Postat av: emily

ååh så fint! Barnen måste vara stolta som få :)

2009-09-08 @ 19:59:13
URL: http://emslo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

bambiiii
Trackback