- Bladet från munnen




-  När saker och ting förändras till det värsta.
När en dag  från den andra inte blir alls det likt.

Det hände oss den 27 oktober på Madickens födelsedag , på hennes 7 års dag .
Inget visste vi då men nu vet vi en och en halv månad senare och miljons tals tårar senare .
Och Tusen fråger senare från Madickens sida.

Hon skulle som i vanlig tur ordning bli hämtad på skolan 13.50 av hennes pappa som hämtar henne varje dag efter skolan och har henne tre timmar .
Men den här dagen kom ingen pappa ?
Och hennes Farfar kom hem till mig frågade vart Madicken var  ???
Tänkte vad är det nu då ??? Då var Madicken på skolan lekte och farfar hade inte sett henne.
Efter 15 min hittades hon och farfar följde med henne för att ta hål i öronen .
Tänkte som inte mer på det .
Men då Madicken kom hem  vid 17.00 och min mamma mm skulle fira henne sa hon att hennes pappa inte hade kommit för att fira henne ?
Tänkte att nåt måste hänt .

Dagen efter fick vi reda på det som fick  våra liv att vändas och mtt hjärta vreds om 1000000 varv .
Och Madickens tårar rann redan på födelsedagen :(
Hennes pappa är en stor betydelsefull människa i hennes liv hon var sviken ledsen :(

På Torsdag kväll ringde jag till Madickens farmor som inget visste och farfar och det var då chock beskedet kom han satt häktad ??
Vi fatta inget och fick inget veta , men sen på Fredagen fick vi veta att det var narkotika brott.

Redan på lördagen ringde vi häktad polisen mm men fick  inget veta .
 Måndag samma sak vi visste ingenting och vi fick lov att berätta för Madicken vart hennes pappa befann sig.

Vi åkte tills han hus knacka kolla vi kikade in i hans bil och tänkte vad kan ha hänt.
Ringde sjukhuset tänkte att han kanske dött. Ringde polisen flera ggr fråga om han dött eftersom dom aldrig sa vad det handla om.
Men tillsut fick jag prata med en polis som tog min oro på allvar och berätta att han befann sig på saltviks anstalten :(

Hon rita en teckning med ett fängesle som var mörkt , fråga hennes varför det var så mörkt :(
Hon svarade att pappa är där ensam inlåst och ingen ser han :(
Förklara för henne att m hon tänker på han så blir det ljust.
Madicken var så rädd att hennes pappa skulle glömma henne hur hon såg ut :(
Kännde hur det smärta i mitt hjärta :(.
Madicken är alltid en väldigt glad tjej en sålstråle men jag såg att hennes tankar smärta henne :(.
Hon var så rädd att hennes pappa  hade smutsiga kläder inte fick äta eller ta sin medecin som han måste dagligen ta :(.

Vad säger man ?
Hon somna efter gråt flera kvällar i rad .

Teckningar med hennes pappas namn med stora hjärtan runt .
Saknar dig pappa vad har du gjort kom tillbaka till mig.

Det smärtar så oerhört i mitt hjärta att se mina barn skadas .

Det har nu gått en och en halv månad och  hennes pappa sitter fortfarande häktad  och rättegången är nu på Tisdag .
Är det då  domen kommer  och vi får veta vad som kommer att ske med han :(.

Tänk om han får ett lång fängelsestraff ?
Hur gör man då vad händer med deras relation ?.

Lägg till att den här människan  är den sista jag  kunde tänka mig göra detta .
Hur länge har detta pågått.
Tänk om Madicken hade vart med i bilen den dagen han vart stoppad och gjorde hus razzia ,  vilka skader hade det satts sig i min dottes kropp att se sin pappa föras i väg av polisen ???

Madicken har tjatat hål i min skalle om hon hon vill åka med till rättegången träffa pappa,
 har fröklarat att inga barn får vara där samt att man ej får prata med pappa :(
Många tårar rann för hennes kind , hon vilel inte förstå att hon ej kunde krama sin pappa som han saknar till oändligheten och tillbaka .

Så många fråger och alla svar man ska svara på :(
smärtsamt.


Och hur ställer man sig till om hennes papap får ett långt fängelse straff .
Hur ska jag agera då .
Jag har ju tappat mitt förtroende för denna människa han har ju svikit mig , men framför allt sin dotter .

Och den här människan som alltid har betytt mycket för mig .


Tyvärr komme rjag ej kunna närvara på rättegången då vi ska till stan på läkarbesök bla.
:(

Men Madickens fastrara och hennes farmor farfar kommer åka dit ligger ca 8 mil i från oss .
Så dom kommer berätta vad som hänt samt domen .

Den dagen bävar jag för.

Lite som låt mig somna in och låt mig inte  vakna upp.

Kan inte bara allt vara en ond drömm som snabbt försvinner då man vaknar ?

Tyvärr detta är verkligheten från oss.

En Madicken somnar med massa fråger men med hjärtat fyllt av kärlek .
Läser sagor kramar henne säger hur mycket jag älskar henne.




Kommentarer
Postat av: Erika

Hihi M köpte faktiskt ett par sådana till Elwira först, med ull i från Hestra men de var svarta med röda sömmar och jag tyckte inte de passade hennes overall så bra, så jag sprang o bytte :P fniss



Hoppas ni får en toppenbra dag! kram

Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Oj, Jag har inga ord, stackars Madicken... så mycket som hon undrar över som du nu får försöka handskas med Jessika... Men du är en fin människa som fångar Madicken i fallet å ger k'rlek å trygghet <3 Hoppas allt ordnar sig på bästa sätt... Kram å styrka till er!

2010-12-03 @ 10:19:46
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Petra

Men vad händer???trist hoppas allt ordnar sig till det bästa kraam.

2010-12-03 @ 10:58:17
URL: http://mammansprinsessor.blogg.se/
Postat av: Förvånad?

Är du verkligen förvånad? Vet väl hela stan om vad han säljer och har gjort i massa år!

2010-12-03 @ 12:31:07
Postat av: vintageRetroPrinsessa



Erika : Aha just ja ni hade rosa overall :)

Men tur det vart bra till slut :)



Therese : Tack för din träffsäkra kommentar :)

Massa kramar till dig fina du :)



Petra :) Tack Petra Det gör det säkert :)

Tiden får alltid utvisa :)



Fårvånad : Jaså ??? Ja det blir ju så då man själv köper kanske ha ha ha ;)

2010-12-03 @ 12:43:40
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: idun

lilla fina madicken. :-(

känner verkligen med er. hoppas hennes pappa växer upp en dag och tar ansvar för sin dotter



tur hon har dig, sina syskon och alla vänner runt omkring sig i alla fall.

2010-12-03 @ 15:33:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

bambiiii
Trackback