Humla Baby Blanket Blingo Forest * T Ä V L I N G *




Våran 2006 startades ekologiska BLINGO sin verksamhet och starta hemsida som spritt sig som en löpeld på nätet och i allas hem .
Färgstarka slitstarka 100 % ekologiska kläder har invaderat våra hem och hjärtan .

Färg, form och funktion är blingos  ledord samt deras  ständiga strävan mot en tillverkning som är bra för både miljö och människa.

Blingo kläder används flitigt i hemmet av tjejerna Bambi och Madicken .
Mjuka sköna eco plagg som håller tvätt efter tvätt.

Den 18 augusti släpptes nya kollekionen på sidan .

Bla fanns denna fina filt med :


Bästa och mysigaste presenten till babys! I supermjuk interlock producerad av 100 % ekologisk bomull. Vändbar. Ca 90x90 cm.


Kanon att ha hemma till kidsen hemma nu i höst och svepa in sig och mysa med.

Nu ger jag mina läsare chansen att vara med och tävla om en av dessa filtar till et värde utav 349:-



Tävlingsregler : Har du  blogg länkar du tävlingen på blogg.
Har du Facebook läkar du tävlingen där.
Har du inget av detta så kommenterarar du bara . ;).


Tävlingsfråger :

1 : Blingo har en maskot vilket djur föreställer den ?

2 : Om du vann vem skulle bli lycklig ägare till filten ?.


Tävlingen kommer att avslutas Fredagen den 2 september.

Så go bananas och go all in och tävla :).


Glömm inte att kika in på
www.blingo.se för att se alla nya gobitar som kommit :)
Kanon att köpa upp sig till lite julklappar :) mjuka sköna härliga ekologiska plagg för barn och vuxna.






Kommentarer
Postat av: Linda Brolin

Jaaaaa, jag vill ju så gärna ha en blingo filt! Filten skulle min underbara lilla dotter som vi kämpat för i många år få så hon kan mysa, gosa och känna sig trygg när inte jag är där.



Deras maskot är: en liten hund



Jag Vidarbefodrar på FB då jag inte har någon blogg.

2011-08-26 @ 10:45:15
Postat av: Lorelai - Mamma till Nathalie & Elias

Jag är med och Tävlar!



Fråga 1: En hund

Fråga 2: Jag skulle ge filten till min lilla dotter för att hon är så duktig och snäll nu när hon blivit storasyster vid redan 15 månaders ålder! Hon älskar sina filtar som hon har och förtjänar en ny!

Postat av: Lorelai - Mamma till Nathalie

Glömde att skriva att jag delat med mig på fb (Lorelai Karlsen) och bloggen http://frubrunett.blogg.se

2011-08-26 @ 11:07:43
Postat av: caroline

1: en hund

2: min son, som börjar bli sur på mig att alla filtar jag köper går till lillasyrran.. ;)

2011-08-26 @ 11:16:31
Postat av: Sofia - Vinn en ziperall på min blogg!

Vill du vinna en Macbook Air?

Gå in på min blogg och se hur du ska göra!

Kram

2011-08-26 @ 11:17:54
URL: http://smnmode.blogg.se/
Postat av: Bodypalace

Hej kommentera gärna minst 3 inlägg i min blogg för att peppa tjejerna och killarna som är med.



Kommenterar du så kikar jag gärna in i din blogg igen och läser igenom mer noggrant ;) och kanske gillar jag din blogg så mycket att jag lägger till den i "bra bloggar" i min blogg så mina 500-1000 beöskare kan hitta till dig också.



Mvh Bodypalace – en blogg där alla är vackra & unika

(ursäkta reklamen men jag ser den som positiv, vill att så många som möjligt ska hitta till bloggen för se budskapet jag vill sprida och motverka kroppsidealen som media spyr ur sig)

2011-08-26 @ 11:25:04
URL: http://bodypalace.blogspot.com
Postat av: Sanna Persson

1.Blingo har en hund som maskot

2.Tror nog att det är nya lilla lillasyster Felicia som skulle få filten.ser så mysig och fin ut och ha i vagnen och vaggan.

2011-08-26 @ 11:37:36
URL: http://www.ylva-li.se
Postat av: Nadja Frost

Är gärna med och tävlar :)



Fråga 1: En Hund :)

Fråga 2:

Filten skulle min son Rasmus 2½ år. Han ramlade i Söndags och bröt Nyckelbenet. Sen dess har han legat inne på sitt rum och myst med lillasysters filtar. Vore jätte kul att få överasska honom med en Alldeles Egen super fin filt. Han skulle bli överlycklig, mitt lilla charmtroll :)



Jag delar med mig på min face book sida.

2011-08-26 @ 11:46:43
Postat av: Susanne Malmgren Matturi

1. En hund

2. Filten skulle båda min pojkar få dela på, så att de kan sitta i soffan och mysa tillsammans i höst! ;) Och skulle de inte komma överens får jag se till att få tag på en till filt så att de har en var... ;)

2011-08-26 @ 14:28:36
Postat av: Sussie Susec

Det är hunden Benson



Filten får min lille kille Max Charlie - en gosig filt till en gosig kille.



Delat på FB!

2011-08-26 @ 14:38:00
Postat av: Mette

1. En hund såklart =)

2. Filten skulle jag ge bort till vår sons kusin som beräknas titta ut i början på september. En efterlängtad liten bebis som äntligen ska få göra familjen komplett!

2011-08-26 @ 16:20:37
Postat av: Therese Helander

1 - en söt liten hund.

2 - Om jag vann så skulle bebis nr 2 i magen då den redan på BB..Är tvungen till snitt så lär ju få ligga där några dagar o i November kan en filt vara bra att ha att gosa in den nye lill* vildingen i (är vild i magen iaf ;P) :)



Kram kram

2011-08-26 @ 16:52:18
Postat av: Malin

1. en hund

2. min äldsta dotter Elise skulle få filten, som hon kan mysa med framför Emil och Pippi :).



har delat på facebook (malin krekula)

2011-08-26 @ 17:00:12
Postat av: Jenny E

1. Hund

2. Dottern Elise skulle få ha den i vagnen å gosa när hon ska till å sova. Eller ja, bara åka i vagnen oxå för den delen. Filtar e mys!

2011-08-26 @ 19:25:01
Postat av: Josse

1. En söt liten hund!

2. Lilla Saga 6 veckor och våran lilla hund Leija. De delar på filten när det sovs middag i soffan, underbar söta <3

2011-08-26 @ 21:13:18
URL: http://svammlan.blogg.se/
Postat av: Josse

pssst, delade på min blogg :)

2011-08-26 @ 21:15:41
URL: http://svammlan.blogg.se/
Postat av: Elin

1. En hund!

2. Här hemma har vi en liten kille på 9 mån som älskar filtar! Han har med sig minst en vart han än går, för att lite närsom kunna lägga sig på golvet och vila eller gosa, eller både ock=) Den här skulle passa honom som handsken!

2011-08-26 @ 22:43:55
Postat av: Jeanette Arksund Lindgren

Blingo har en hund som maskot :)



filten skulle jag ge till min dotter som ska opereras på måndag o behöver en present för de e synd om henne o hon älskar filtar :)

2011-08-26 @ 23:17:05
Postat av: En Liten Emma

Jag har länkat på facebook och på min blogg. Hoppas på vinst! :)

http://enlitenemmas.blogg.se/2011/august/tavla-om-en-filt-fran-blingo.html



Blingos maskot är såklart en hund.



Och den glada ägaren till filten skulle bli min son som snart är två år och nyligen slutat med tutte. Nu har han bara snuttefiltar kvar när han ska sova så jag tror han skulle bli glad över en så fin och gosig filt!

2011-08-26 @ 23:55:14
URL: http://enlitenemmas.blogg.se/
Postat av: Terese Brunzell

Fråga 1: Benson, hunden som ska lära Sverige mer om ekologi på ett kul sätt:)

Fråga 2: Men tanke på hur mycket filtar vi har här hemma skulle jag vilja ge den till mina barns alldeles nyanlända, supergulliga tremänning; Erik 3dgr gammal :) Den finaste och hälsosammaste filten av alla! Endast det bästa är gott nog åt barnen ;)



Jag har delat på fb och hoppas att det är MÅNGA av mina vänner som hittar hit med :)

Kram <3

2011-08-27 @ 00:43:42
Postat av: Malin

1: Maskoten är en hund



2: Min nyfyllda 1-åriga lilla tjej älskar sin brun/rosa blngofilt och går gärna runt med den överallt, så det hade ju varit super att vinna en till, så att hon kunde sprungit runt med 2 filtar här hemma ;)

2011-08-27 @ 07:59:22
URL: http://lantani.blogg.se/
Postat av: Malin

Deras maskot är en hund:)



Jag skulle ge den till en jättefin vän som just fått sitt första barn.

2011-08-27 @ 20:59:54
Postat av: Zandra

Jag skulle vilja vinna en filt till min storasyster. Hon är så förälskad i blingo's filtar. Hon kommer använda den till sin son och jag önskar att jag kunde ge henne en sån. det skulle göra både mig och henne så glada.



jag ska länka via min blogg!



svaret är en liten hund.

2011-08-27 @ 21:05:15
URL: http://bloggzandra.blogspot.com
Postat av: Pernilla Stenborg Nielsen

1 : Blingo har en maskot vilket djur föreställer den ?

Blingos maskot heter Benson och är en söt hund.



2 : Om du vann vem skulle bli lycklig ägare till filten ?.

Jag skulle ge filten till min dotter Sol. Sol är 6 år och storasyster till Tindra och Saga. När Sol kom till oss så hittade vi ingen fin babyfilt till henne utan hon fick en broderad av farmor. Idag så finns inte den filten kvar ;-(. Sol lånar ibland någon fin filt från sina små systrar men det blir inte samma sak. Sol skulle bli överlycklig att få en egen som hon kan mysa med.

Håller tummar och tår och hoppas på tur.

jag har ingen blogg så jag delar på min facebook sida <3<3<3



2011-08-28 @ 11:46:14
Postat av: Jossan

1) Blingos maskot är en liten hund....



2) Om jag skulle vinna så skulle min lilla prins få sig en underbar filt... En från Blingo som han inte har. Dessutom en som är ekologisk vilket inte kan bli bättre. :))



Länkar på min facebook sida. Sen håller jag alla tummar och tår.

2011-08-28 @ 13:12:29
Postat av: Maria



Hallå Jessica vilka fina tävlingar du har .



Svar ett : Hunden Benson.



Svar två : Den skulle jag ge till min syster bebis som kommer runt jul.

2011-08-28 @ 17:04:18
Postat av: Kristina



Härlig tävling.



Väntar mitt första barn oh vad vore du inte bäst med en eko filt att virra in knytet med.



Hunden Benson är Blingos maskot

2011-08-28 @ 17:05:29
URL: http://bohag.blogg.se/
Postat av: Norrlands mamman



Åhhh den där klappar mitt hjärta extra för.

Har önskat den till vårat lilla pyret i magen som beräknas anlända 15 september.

Så mitt egna lilla barn skulle få snusa på denna.



Maskoten är en liten Benson /hund.



Är själv ett stort fan av Blingos ekologiska mjuka ubersköna kläder.



Må gott

2011-08-28 @ 17:24:15
URL: http://norrlandsmamman.blogg.se/
Postat av: Jezzica

1) En liten vovvsing

2) Den nya ägaren kommer i Feb förhoppningsvis en liten tjej, tills dess får storebror Wille 1 år hålla den varm. =)



2011-08-28 @ 20:31:43
URL: http://jezziiica.blogspot.com
Postat av: Sara - Ensamstående mamma

Hej, jag är gärna med och tävlar.



1. En hund

2. Filten skulle min barndomskompis son få när han fyller 2 år, han är en riktig snuttis!



Har länkat här: http://dolphin.blogg.se/tavlingar/2011/august/filt.html och på Facebook (Sara Kramer).

2011-08-30 @ 13:11:48
URL: http://dolphin.blogg.se/
Postat av: Malin Newton

1. En hund

2. Jag skulle ge filten till min kompis dotter som kommer i september, hon har haft lite problem då hon velat kika ut tidigare men snart är hon full gången och kan linda in henne i den bästa kvalitén förhoppningsvis =) Mamma Jessica har varit tvingad att ligga sängliggandes sedan början av Juli så tycker hon och lillen är värd en fin fin filt.



Länkade på min blogg: http://newhelllove.blogspot.com/

2011-09-02 @ 08:47:09
URL: http://newhelllove.blogspot.com/
Postat av: Everlonn

1. En liten hund

2. Den skulle en liten kille som fortfarande bor i mammans mage bli lycklig ägare till :-) Makens kusins bäbis som ska komma i oktober, han hotar lite med att vilja komma tidigt men varje dag är en bonus just nu!

2011-09-02 @ 08:53:01
Postat av: Cajsa

1) en liten hud

2) släktens senaste tillskott skulle vilja ha den finaste filten i doppresent

2011-09-02 @ 08:57:46
URL: http://ankungar.blogspot.com/
Postat av: Helga

1. Maskoten är en hund

2. O lycklig ägare till filten skulle bli vår lillskrutta Elsalie <3

2011-09-02 @ 09:13:23
Postat av: Pu

2011-09-02 @ 09:15:13
Postat av: Paula

Fråga ett: En liten hund :)

Fråga två: Den hade min "stora" tjej fått, hon klagar så över att de flesta av våra filtar som lillasyster har är för små för henne och är rätt ledsen över det,så en större filt som passar henne hade varit guld värt! <3



Delar på FB!

2011-09-02 @ 09:16:24
Postat av: Jessica K

Fråga 1: En hund :)

Fråga 2: Min snart två-åriga dotter som precis fått upp ögonen för filtar skulle få denna gobiten! Hon gosar med mina örngott nu i brist på en filt :) Hon har även precis börjat på förskola så filten hade fått hängt med dit också :)



Delar på fb :)

2011-09-02 @ 09:30:15
Postat av: Susanne

Fråga 1: Hunden Benson

Fråga 2: Min son. Vid två och ett halvt år är han en nyfrälst filtälskare. Helt plötsligt ska de få filtar vi ha släpas med överallt. Oturligt nog är det små babyfiltar som inte alls passar en stor kille på 2,5 år. Den här filten skulle han bli överlycklig för.

2011-09-02 @ 11:07:49
Postat av: Therese Berglund

Svar till tävlingen:

1) En hund!

2) Om jag vann filten skulle min son få den. Jag som rosa-älskare har tyvärr köpt fler filtar till dottern så sonen skulle bli överlycklig av denna! : )

2011-09-02 @ 11:17:30
Postat av: Kim

1. En hund :)

2. Min brorsdotter Ella, som ligger inne på sjukhus efter en operation skulle få den fina Blingo-filten :)

2011-09-02 @ 11:43:04
Postat av: johanna

1. En hund

2. Skulle ge filten till min minsta dotter sally som fyller 1år denna månad :-)

Lägger in en länk på min facebooksida :-)

2011-09-02 @ 11:54:20
Postat av: Janet

Hejsan!

Maskoten är en liten hund o den som skulle få filten är min lille son som är sin första "riktiga" dag på dagis idag,, lämnad själv för första gången o han var så duktig imorse så han förtjänar en ny gosefilt till fredagsmyset i soffan!! :)

2011-09-02 @ 11:58:07
Postat av: Ann

1: En hund

2: Min tre månader gamla dotter som håller på och får tänder och alltså dregglar ner filtarna på löpande band. Hon behöver en stor mysig filt som inte behöver slängas på tvätt så fort den blir lite våt utan kan vändas och användas en liten stund till, till skillnad från de små filtar med bara ett lager tyg vi har hemma just nu där salivet går rakt igenom.

2011-09-02 @ 12:17:45
Postat av: Tina Andersson

1) En hund

2) Jag vill ha filten själv....eller min son då;)

2011-09-02 @ 12:38:21
Postat av: Matilda Wikberg

1: Hund

2: Min son skulle få den eftersom han hade en likadan som blev stulen - på vårdcentralen av alla ställen! Usch och fy! Och han var så ledsen över detta och jag har letat mig blå efter en ny... Så pleeeease!:)

2011-09-02 @ 12:59:33
Postat av: Anna Nilsson

1: En hund

2: Min dotter Ida som är 4 år och lite smått avundsjuk på lillasyster Sagas alla fina filtar, världens snällaste storasyster förtjänar en alldeles egen Blingo filt <3 Ida håller tummarna!! :)

2011-09-02 @ 13:03:25
Postat av: Jonna Ersson

1: En hund

2: Om jag vann filten så skulle den gå till min son :)

2011-09-02 @ 13:09:34
Postat av: Anzi

1. Klart jag vet det: Det är en liten hund, som heter Benson.

2. Skulle ge den till min son, som tycker att lillasyster har aldeles för många filtar. Å han har ingen, för han ville aldrig ha nån tidigare, förns för nån vecka sen så började han tjate om det. :-)

Tar en lott och hoppas på turen.

Länkar till min FB eftersom jag inte har en blogg.

2011-09-02 @ 13:40:21
Postat av: Anzi

Glömde och länka. :-)

Postat av: Madde Ericsson

1. är en hund :)

2. om jag vann skulle den gå till sonen nyss fyllda ett år som precis börjat förskolan, den skulle få följa med till förskolan och vara hans sovkompis där, än har han inte somnat på förskolan.

2011-09-02 @ 13:48:31
Postat av: Elin

En hund!

Min dotter och son får ha den att dela på! De älskar att leka kurragömma under filtar!



/Elin

2011-09-02 @ 13:56:19
Postat av: Anja

1. en hund

2. viktigt att ta vara på vardagen och varandra så när vi sitter och myser hela familjen skulle en kram go filt aldrig vara fel!

Länkar till min FB

2011-09-02 @ 15:50:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

bambiiii
Trackback